مساله طرد شدن در کودکان
مشاوره روانشناسی
مساله طرد شدن در کودکان
چهار شنبه 12 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 349 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

مساله طرد شدن در کودکان

مساله طرد شدن در کودکان و برخورد والدین با آن ها و گاها مراجعه با مشاوره در این مساله حایز اهمیت است . کودکان در هر سن و سالی که هستند در مورد کنار گذاشته شدن یا طرد شدن  و بایکوت شدن از گروه ، به عنوان یکی از بزرگترین ترس ها یشان صحبت می کنند . حسین ده ساله در حالی که گریه می کرد از مدرسه به خانه بازگشت ، زیرا هیچ یک از دوستانش او را برای رفتن به مهمانی ناهار ، دعوت نکرده بود . علیرضای هشت ساله نیز احساس افسردگی می کرد ، زیرا به جشن تولد دوستش دعوت نشده بود .

 

طرد شدن در کودکان 4

احساس پذیرفته شدن در میان همسالان برای دختران و پسران از اهمیت خاصی برخوردار است . بر اساس نظریات  محقق دانشگاه ایلینویز ، این نیاز با رشد کودکان قوت می گیرد و در دوران ابتدایی به اوج خود می رسد و بالتبع همین فراینددر مساله طرد شدن در کودکان صادق است .

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

اکثر مادرانی که کودکانشان در چنین موقعیتی قرار می گیرند به آن ها می گویند : نگران نباش ، سال دیگر این موضوع از یادت خواهد رفت .

والدین و علی الخصوص مادر ها  حقیقتا می خواهند فرزندشان را آرام کنند و فکر می کنند که در این کار موفق شده اند . اما واقعیت این است که اکثر بچه ها موقع شنیدن این جمله احساس آرامش در خود نمی کنند و در واقع این جملات باعث کاهش درد و رنج کودک نخواهد شد .

 

طرد شدن در کودکان 1

 

برخورد درست و صحیح با  مساله طرد شدن در کودکان

کودکان در مورد مشکلات ایجاد شده بین آن ها و دوستانشان نیاز به کمک واقعی دارند . بیان اطمینان های توخالی ، بی اهمیت جلوه دادن یا نادیده گرفتن مشکل به کودک کمکی نخواهد کرد . این مساله ساده ای نیست که بتوان آن را سریع و به آسانی حل کرد .

آرمان ده ساله ، اغلب از لیست دعوت و از فعالیت هایی که توسط دوستانش انجام می گرفت محروم می شد . در ابتدا مادر در مورد احساسش پرسید و آرمان گفت احساس ناراحتی می کند ؛ اما خوشحال بود که مادرش به مشکل او اهمیت داده است .

مجددا مادر سوال کرد : چه کاری می توانی بکنی که احساس بدی نداشته باشی ؟ آرمان مدت زیادی فکر کرد اما نتوانست در این خصوص راه حلی پیدا کند .

روز بعد که آرمان نزد مادرش رفت و گفت : شاید بتوانم دوستان جدیدی پیدا کنم که آن ها چنین مشکلی را برای من ایجاد نکنند ، من نمی خوام بیشتر ازین دنبال ذوستان قدیمی ام باشم .

 

طرد شدن در کودکان

 

ایجاد فرصت جهت فکر کردن کودک طرد شده در مورد حل محرومیت خودش :

هنگامی که مادر خواست که آرمان در مورد شخص دیگری از همکلاسی هایش برای دوستی فکر کند . آرمان گفت مثلا : رضا ؛ زیرا او به باغچه و باغچه بانی علاقمند است . یک روز آرمان از رضا دوست جدیدیش خواست تا با او دانه هایی را در خاک بکارتد . اما رضا گفت که پروژه ی بزرگی دارد و نمی تواند با او همراهی کند .

آرمان پیشنهاد داد که در پروژه به رضا کمک کند و او بشدت با هیجان استقبال کرد . به همین ترتیب دوستی آنها ادامه داشت و چند روز بعد رضا از دوستش آرمان خواست تا به باغچه او بیاید .

آن ها می توانستند زمان لذت بخشی را با کاشتن دانه ها داشته باشند و در مورد مدرسه و کار های مورد علاقه شان صحبت کنند .

با گذشت زمان و همزمان با عمیق تر شدن دوستی رضا ، آرمان را به گروهی از افراد دیگر معرفی کرد . آرمان دیگر احساس محروم شدن نمی کرد .

آرمان درس های زیادی از ین تجربه گرفت : طرد نشدن ، توانایی تبدیل مشکلات به فرصت های قابل حل . او همچنین یاد گرفت که برای رسیدن به اهداف خویش ، زمان زیادی لازم است اما ، انتظار نیز ارزشمند خواهد بود .

از همه مهمتر آرمان در مورد این مساله هم فکر کرد : اگر مادرش او را دراین مورد کمک نمی کرد ، می توانست با همان انرژی و روش قبلی مشکلش را حل کند ؟ یا بدون کمک او از موفقیت و غرور یکسانی بهره مند گردد ؟

 

مشاوره تلفنی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو




موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 829
بازدید کل : 40520
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 25
:: بازدید ماه : 829
:: بازدید سال : 3317
:: بازدید کلی : 40520